Bara Eiendom med ny profil

Sigurd Galtung Døsvig kom til Bergen i 1910 med tatovering på armen. Han var annerledes. Vi er annerledes. Vær gavmild skrev Sigurd til sin sønn. Vi tror på det. Det er kundene vi lever av sa Sigurd. – Det er vår leveregel.

Bara gjennom tidene

Bara Eiendom har i mange år vært et velkjent merkenavn innenfor eiendomsbransjen i Bergen. Det kanskje ikke alle vet, er at historien om Bara startet for over 100 år siden. Det familieeide selskapet startet med konfeksjonsvirksomhet i Strandgaten 10 og har gjennom årene drevet innenfor et mangfold av bransjer. De siste 50 år har selskapet spisset fokus og er nå et rendyrket eiendomsselskap.

  Konfeksjon i Strandgaten 10

Revitalisering

I forbindelse med generasjonsskifte og endringer i organisasjonen, er det naturlig med en revitalisering av selskapets profil. – Vi ønsket oss en logo som bedre matcher vår personlighet, sier daglig leder Ingse G. Døsvig. – Den nye logoen skal vise at vi er fremoverlente, imøtekommende og endringsvillig.

-Samfunnet, byen og verden endrer seg i høyt tempo og krever stadig mer av oss som eiendomsutvikler. Det er et privilegium å få lov til å være med å utforme byen og omgivelsene våre og omverden skal merke at vi strekker oss litt lenger. Vi forsøker å bruke all vår kompetanse og kreativitet i jakten på gode løsninger som leverer på alle de tre bærekraftsdimensjoner. Foruten et selvsagt fokus på klima og miljø, er mennesket det aller viktigste i våre prosjekter. Hva forventer våre leietakere seg og hva kan vi tilby dem som de ikke engang visste at de ønsket seg?

Fortid møter fremtid

Siden starten i 1910 har Bara vært preget av  skapertrang og kreativitet der hver generasjon har strukket seg mot det samme målet; vekst og utvikling.Vekst har tidligere blitt representert i selskapets logo, i form av bladet. -Bladet blir med oss videre, forteller Ingse, om enn i en litt annen form. De 3 bladene i vår nye logo representerer hver generasjon siden selskapets oppstart. Alle har funnet sin vei og gjort ting på sin måte.Bladene i den nye logoen er basert på seljetreet, et av pionértrærne, som ofte er først ute på nybrottsmark.

Adm. direktør, Ingse Galtung Døsvig

                           

These Ways

Ny logo og profil er utarbeidet i samarbeid med These Ways. Jacob Lysgaard, partner og designer i selskapet, har vært tett på prosessen og beskriver samarbeidet som et drømmeprosjekt. – Entusiasmen og engasjementet til de ansatte vitner om en bedrift som er aktivt engasjert i det de lever av, og det vi tilfører. Bara forstår at det vi jobber med ikke kun handler om hvordan ting ser ut — men hvordan det funker. Dermed kommer merkevarestrategi og den visuelle kommunikasjonen inn på strategisk toppnivå, der det hører hjemme. Vi har blitt vist stor tillit fra hele organisasjonen, og har brukt den til å være leken og passe vågal, forhåpentligvis uten å miste bakkekontakten, avslutter en entusiastisk designer.

              

Helhetlig profil

Bara Eiendom er veldig fornøyd og stolt av resultatet, meddeler Ingse. – Det er ikke bare logoen som har fått et løft; de øvrige elementene i vår grafiske profil er også endret. Dette i form av fargepalett, skrifttype og designelementer.

– Vi har et mål om at all vår kommunikasjon skal bindes sammen i en helhetlig profil som går igjen i alt av utsendelse fra oss og i digitale flater. Vi håper endringene oppleves positive og ser frem til å iføre oss vår nye drakt!